fem sex noll nio

Photoshop LAwSZ 2

Fredag.
Tidigt.
Gick sängs sent igår. Vaknade tidigt. Fast, konstigt nog, utvilad.
Sov i soffan. Thangs mor är på besök. Erbjöd henne sängen.
Det är skön soffa. En liten 2-sits från ikea. Ständigt detta ikea.
Önskar att den vore större. Så att man fick plats med benen när
man ligger raklång. Lyckas sova relativt gott ändå. Med benen
hängande från armstöden.

Ska tillbaka till Sverige på måndag. Stannar en vecka för att sedan åka
tillbaka till Oslo. Vet inte vad jag ska göra när jag väl är tillbaka
i Sverige. Är inbjuden till några studentfester. Linnéa har inflyttnings-
fest i Göteborg. Det vore kul. John och Emil ska dit. Annars ska
jag antagligen umgås med David och Mikael. I Halmstad. Och med
Daniel. Då är vi tillräckligt många för att spela Beach Volley.
Årets första.
Tror även Sandro är i Halmstad. Sandro den lille parveln.

Oslo är okej. Lite dåligt väder. Periodvis regn och moln. Jag har inte
sett någon väderprognos men jag tror det ska bli bättre imorgon.
Varmare. Soligare.
Jag är här för att få jobb. Tjäna pengar. Betala skulder. Få pengar
över och köpa fler Flaming Lips Limited Edition Lp’s. Köpa lycka.
Det går.
Ska nog köpa lite kläder också. Inte för att jag blir lycklig
av det. Behöver kläder.
Så fort jag får min första lön.
Det är determinerat att jag kommer få ett jobb. Jag intalar mig
själv det.
Jag gillar inte ‘determinerad’. Det går inte ihop med
min livsåskådning. Jag ska sluta använda det ordet.

Nu ska jag koka kaffe. Skulle egentligen sluta med det. Och
cigaretter. Leva det rena livet.
Jag skjuter upp det. Jag vill ha kaffe.

Kommentera

