‘Life is funny but not ha ha funny’

Hahaha. Jag skrattar. Det gör jag.
Livet är då för jävla kul. Inte kul kul.
Utan lustigt.
‘Life is funny but not ha ha funny’
som Mark Oliver sjunger i nån Eels-låt
jag inte minns namnet på.
Det är så mycket man ser, läser, hör.
Saker man snubblar över, bara så där.
Utan att be om det.
Så mycket skit.
Det kan vara 1000mil bort,
och det berör en
Så mycket skit.
Skitsnack.
Folk som gör dåliga saker.
Inte bra för karman.
Inte alls bra.
Dom kanske inte har något val.
Dom kanske inte tror på karma.

Jag blev avbruten. Maria smsade.

Minns inte vad jag skulle skriva.
Kontentan av det hela.

Jo,
ibland… eller oftast
bryr jag mig inte. Blundar.
Det är jag bra på,
att blunda.
Eskapism. Titta bort.
Men jag vill bry mig.
Kämpa. Vara stark.
Hjälpa de svaga.
Leka Robin Hood.
Men jag inser lika snabbt
att jag är en senig spillevink
med moppemustasch.

Men jag har en plan.
Det är en bra plan.
Jag måste stanna i Oslo tag till,
det tillhör planen.
Men resten är hemligt,
tills vidare.

Kommentera

