sk ram 1

Jag är i Oslo.
Jag läser Expedition L av Erland Loe.
”Emellanåt tänker jag att vi kanske skulle ha haft oss en fiende. En skrupelfri fan som slog sönder våra saker och hotade oss till livet då och då. En riktig djävul. En lömsk fan som kanske gömde sig i skogen. Som vi kunde klå upp. Gå ut i skogen för att klå upp. Övernatta i skogen. Lida brist på något. Lossa skott. Bli skadade. Hjälpas åt.
Hjälpas åt.
Ta ett år eller två på sig för att få bukt med honom. Komma tillbaka från skogen igen. Magra och utmärglade. Glada. Med håret i oordning. Kanske med skägg. Gå på gatorna och hojta. Krama förbipasserande. Kanske skriva en dikt om våra mödrar.
Och fäder.
Det är en farlig tanke. Jag tänker den bara då och då.”

Nu ska jag kolla på Burn After Reading.
Imorgon ska jag söka jobb.

Kommentera

