Chronos II

Jag kör vidare på temat tid, chronos. Denna gång i form av tempuset preteritum. Då.

Jag var 15. femton år.
Jag var ingen moppeligist. hade ingen moppe.
jag lyssnade på nirvana och pearljam och johnfrusciante
och pixies och brokensocialscene och redhotchilipeppers
och kent och countingcrows, alla ska vara med.
lyssnade.
jag var cynisk och egoistisk
redan då.
det var kul. det var lätt. det var svårt.
en konstig period, adolescenten.
manisk.
ond.
lika god.

Och jag var vän med alla.
de som förstod mig.
de som inte förstod mig.
de som inte brydde sig om mig.
Det var mina vänner.

15. femton år. vad gjorde man då?

Skolka. Supa. Plugga. Träna. Lyssna. Hångla. Pulla. Knulla
Skolkade. Söp. Pluggade. Tränade. Lyssnade. Hånglade. Pullade och Knullade

i timmar.

Det var presens då.          Nu gör jag ingenting

Kommentera

