Chronos

Ps 2 copy

Allt har sin början. Nu,..       nu börjar jag,    jag börjar blogga.

Jag hade kunnat börja mycket tidigare men valet av ett namn på min blogg fördröjde processen något. Faktum är den att en gång i tiden hade jag en blogg. ”Pixelate” hette den. Det namnet var upptaget här på WordPress. Tråkigt, jag som tycker om Pixelate.  Jag testade ”pixelated”, det var också upptaget. Likaså ”getpixelated”. Jag funderade en stund på ett annat namn, flertalet alternativ ploppade upp, men inget riktigt bra.  Chronocide då? Upptaget. Jag sätter dit ett ‘-d’ på slutet, Chronocided. Baam! Vips, tjolahopp, nu jävlar har jag en blogg.

Chronocided… haha, nu när jag tänker efter på ordets innebörd finner jag en otroligt lustig ironisk twist. Chronos, som är en gammal grekmytologisk gud är även ett gammalt grekiskt ord för tid. Chronocide består av två sammansatta ord;  ‘chrono’ och ‘-cide. Chrono=tid och -cide som betyder ‘mord’ (homicide, suicide’, ect)’.     Alltså Mörda Tid.     Jag dödar tid, med min blogg. dödadödadöda

1 inlägg avklarat, troligtvis blir det mer tidsmördande bloggeri i framtiden.

Tills dess,  sov gott.

Kommentera

